donderdag 17 juli 2014

Happy Birthday

Hallo iedereen,

Vandaag weer mijn beurt om jullie een kaartje te laten zien met de Copic markers. Ik vind het altijd leuk om je afbeelding proberen vorm te geven met je Copic markers door je schaduwen aan te brengen op de juiste plaats. 

Ik heb eerst gezorgd voor mijn schaduwen onder het haar en aan de omtrek van het gezicht. Daarna kan je gaan bepalen waar en hoe je een neus creƫert en welke delen donkerder moeten.


Vandaag wil ik jullie eens tonen hoe je het wangenrood mooi kan laten overlopen in de huidskleur zodat je geen "bollen" krijgt.

Op de volgende foto kan je zien hoe ik met de R20 een basis gelegd heb en het midden heb ik aangestipt met de R22. Daarna weer geblend met de R20. Nu kan je zien dat de R20 niet mooi overgaat in de huidskleur.


Om een mooie overgang te krijgen kan je de randjes van de blush blenden met het lichtste huidskleur dat je op die plaats hebt gebruikt. In dit geval dus de E000.


En de lippen heb ik zo gedaan:
De onderlip vangt het meeste lip en met een goeie lipglos wordt het licht weerkaatst. Dat probeer ik hier ook te doen. De bovenste lip enkel onderaan accentueren met het donkerste kleur (R35 in dit geval), bij de onderlip zorg je dat je genoeg wit over laat in het midden.


Uitblenden met de R32


De vorige stappen herhalen totdat je een gewenst resultaat krijgt. Als je een stukje wit laat, krijgt dat een dieper effect (glans).


Dit werd dan mijn eindresultaat van mijn kleurwerk. De digitale stempel werd afgedrukt op 13cm hoogte en was een waar genot om te keuren! Ik hoop dat jullie ze mooi vinden!


Omdat het zo'n groot formaat is en omdat het kleurwerk best centraal mag staan, heb ik er een heel eenvoudig kaartje van gemaakt (13 cm breed, 14.5 cm lang). Enkel nog een designpapiertje en een kantje toegevoegd, ook een tekst kon natuurlijk niet ontbreken. Deze heb ik met poeder geƫmbossed op perkamentpapier.


En ik heb weel een hele resem kleurtjes klaar voor jullie:

huid:

blush:

lippen:

ogen:

haar:

roze bloem:

paars:

blauw bandje:

en als laatste de achtergrondkleur:


Dat was dan mijn extra lange post voor jullie, tot de volgende!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten